مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از اجرایی شدن سامانه سرای ۱۰ از ابتدای تیرماه سالجاری خبر داد و گفت: این سامانه در مرحله نخست با فرایند صدور پروانه ساختمانی آغاز میشود و در ادامه درخواستها و خدمات شهرسازی را شامل خواهد شد.
امید علیاصغری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی جلسات متعددی که با مدیران مناطق شهرداری و شورای اسلامی شهر گرفته شد، رویکرد بر حذف حضور فیزیکی شهروندان برای دریافت پروانه ساختمانی بود که در این راستا سامانه سرای ۱۰ یا صدور الکترونیک پروانههای ساختمانی تعریف شد.
وی ادامه داد: در سامانه سرای ۱۰ شهروندان درخواستهای خود را به صورت آنلاین و بر خط به شهرداری اعلام میکنند و پس از بررسیهای اولیه و طی شدن مراحل، پروانه ساختمانی و گواهی انطباق اولیه صادر میشود که در راستای تکریم ارباب رجوع، به جای صرف وقت و حضور فیزیکی در شهرداری، اتلاف زمان در صفهای طولانی و آزردگی خاطر آنها، در منزل درخواسته خود را از طریق این سامانه ثبت میکنند.
مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: شهروندان پس از ثبتنام اولیه، درخواست نوسازی و احداث بنا را ثبت میکنند و سپس کارشناس بازدید با حضور در محل و بررسی مدارک، پرونده به طرح تفصیلی ارسال میشودتا پس از اعلام نظر، پرونده به شهرسازی ارجاع شود که با تأیید این بخش، محاسبات به صورت خودکار و بدون ارائه نقشه انجام میشود.
وی با بیان اینکه شهروندان با دریافت پیامک از مباحث مالی و نحوه پرداخت اقساط مطلع میشوند، ادامه داد: با تأیید نهایی محاسبات، فیشها به کارتابل شهروند ارسال میشود تا پس از پرداخت آن و تأیید شهردار و معاون شهرسازی منطقه، گواهی انطباق صادر شود.
علیاصغری تاکید کرد: سرای ۱۰ در مرحله نخست با فرایند صدور پروانه ساختمانی آغاز میشود و در ادامه درخواستها و خدمات شهرسازی از جمله سفتکاری، پایانکار و استعلامات را شامل خواهد شد.
وی با بیان اینکه از ابتدای تیرماه شهروندان میتوانند درخواستهای خود را از طریق سامانه سرای ۱۰ مطرح کنند، گفت: هم اکنون نیز این امکان برای شهروندان فراهم شده است، اما مراحل تست نهایی و مباحث مالی آن در مرحله کنترل نهایی است، لذا اعلام رسمی آن از ابتدای تیرماه انجام میشود.
مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: محقق شدن سرای ۱۰ گامی بزرگ در راستای تسریع و افزایش کیفیت در ارائه خدمات به شهروندان بوده است و این معاونت حداکثر تلاش خود را در راستای محقق شدن این هدف انجام خواهد داد.