بر اساس قانون شهرداری قبل انجام هر گونه ساخت و ساز لازم هست که ابتدا مالک یا وکیل حقوقی وی درخواست صدور پروانه ساخت خود را به شهرداری اعلام کرده و بعد از بازدید از ملک و پرداخت عوارض نوسازی و صدور پروانه در صورت نداشتن تلخفات ماده ۱۰۰ پروانه ساخت صادر شده و ملک اجازه ساخت پیدا می کند.
1. مراجعه به سامانه اصفهان نما از طریق آدرس my.isfahan.ir و انتخاب یکی از خدمات شهرسازی الکترونیک مثل استعلام بانک و رود به سامانه اصفهان نما http://esup.isfahan.ir/Isfahannama/
در صورتی که در سامانه اصفهان نما ثبت نام نکرده بایستی ثبت کند. وارد اکانت شده و خدمت را انتخاب نماید.
2. انتخاب خدمت و طی مراحل گام به گام
* مطالعه و تایید تعهدات
* انتخاب نوع درخواست
* ورود کد نوسازی از طریق انتخاب ملک نقشه و یا به صورت دستی
* پرداخت عوارض نوسازی ملک به صورت آنلاین
* بارگذاری مدارک مورد نیاز و درج مشخصات نامه دفترخانه
* انتخاب زمان بازدید
* ورود شماره تلفن همراه به همراه کد تاییدیه ارسالی
* ثبت درخواست پروانه در شهرداری
* پرداخت عوارض نوسازی ملک به صورت آنلاین
* صدور گواهی با امکان پرینت
3. دریافت برگه دستور تهیه نقشه ی صدور پروانه از سامانه به صورت غیر حضوری
4. -دریافت پرینت برگه از سامانه و ارائه به منطقه